Met de fiets was je er al
Omschrijving
Via deze actie kan je automobilisten in de file ervan bewust maken dat de fiets een efficiënt en snel middel is om zich in Brussel te verplaatsen. Stel je op op een plek waar er regelmatig veel file is, hang er de affiches op en spreek de automobilist in de file aan terwijl je hem/ haar een flyer overhandigt. 1. Kies een locatie, 5 criteria die je hierbij kunnen helpen: - Is er vaak file? - Zijn er voldoende palen om je affiches zichtbaar op te hangen? - Zijn er fietspaden en fietsers aanwezig? Zo kan je op de plek van de actie ook letterlijk aantonen dat je sneller bent met de fiets. - Is het er veilig genoeg om de straat op te gaan en automobilisten aan te spreken? - Is de plek gekend om veel file? 2. Pas de affiche aan naargelang de locatie van je actie, nl. de eindbestemming en de duur voor het traject per fiets en per auto. 3. Print de affiches af op A2 of A3 formaat en kleef ze op panelen, zodat je ze stevig kan bevestigen aan een paal. 4. Bevestig de dag zelf de affiches aan de palen, en spreek de automobilisten aan tijdens de spits en overhandig hen de flyer.
Timing
Voorbereiding: +/- 3u.
Actie: tijdens de spits: tussen 7u30 en 8u30, of tussen 16u30 en 17u30.
Materiaal, kosten en medewerkers
Materiaal:
- affiches en panelen
- snelbinders, tang, lijm, touw
- flyers, vlaggen en banners
Kosten: eventueel drukkosten
Medewerkers: minimum 3 personen (voldoende personen om aan de lichten in beide richtingen te staan)
Opmerkingen
Wil je met deze actie aan de slag gaan, dan kan je de affiche in principe bewerken via publisher.Communicatiemiddelen
Persbericht, flyer, affiche
Communicatiedocumenten
flyer affiche persberichtDoel, boodschap en doelgroep
Doel: bewustmaking en de fiets als efficiënt en snel transportmiddel promoten.
Boodschap: met de fiets was je er al!
Doelgroep: automobilist (in de file).