Hoe meld je een probleem?
Enkele tips om de aanpak van je probleem te versnellen:
- Details: geef een duidelijke beschrijving van de plaats en voeg indien mogelijk een foto toe.
- Informeer ons door ons in kopie te plaatsen:
- het algemeen secretariaat van de Fietsersbond
- de lokale afdeling van de Fietsersbond of GRACQ
- Afhankelijk van het probleem kan je nagaan of de locatie een gewestweg betreft: lijst met gewestwegen
Een put, slechte wegmarkeringen, hoge borduren en andere constructiefouten
Alle gebreken (markeringen, putten, verzakkingen, verlichting, …) aan de openbare weg, dus ook op het wegdek en het voetpad, kan je rechtstreeks melden aan de Brusselse overheden via fixmystreet.brussels.
Of, je kan ook de gelijknamige App downloaden.
Netheid
Afgevallen bladeren, modder of glas die je fietspad of de openbare weg onberijdbaar maken?
Hiervoor contacteer je de dienst Netheid van de gemeente en Net Brussel (0800 981 81) indien het een gewestweg betreft.
Werven
Stel je vast dat er geen veilige voorziening of omleiding voor fietsers is waar een werf is, dan kan je dit melden via coordimail@gob.brussels of plaintes.dcc@sprb.brussels.
Fietsersbond
Fout
Er is onverwacht een fout opgetreden. Probeer het later nog eens.